سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با خواص و مضرات عسل و فواید آن برای پوست

همه ما می‌دانیم که عسل، یک ماده غذایی ارزشمند است که مواد و عناصر مختلفی مانند کربوهیدرات‌ها، آنزیم‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی و همچنین مواد معدنی زیادی را در خود دارد که برای سلامت بدن افراد در هر گروه سنی مفید است. با ما همراه شوید تا با خواص بی نظیر و البته هشدارها و مضرات این ماده غذایی ارزشمند بیشتر آشنا شوید...

همه ما می‌دانیم که عسل، یک ماده غذایی ارزشمند است و میتوان گفت خواص عسل برای سلامتی ، زیبایی پوست و مو بیشمار است. این ماده غذایی از کربوهیدرات‌ها، آنزیم‌ها، آمینواسیدها، اسیدهای آلی و همچنین مواد معدنی زیادی را در خود دارد که برای سلامت بدن افراد در هر گروه سنی مفید است. با ما همراه شوید تا با خواص عسل و مضرات این ماده غذایی ارزشمند بیشتر آشنا شوید…

ارزش غذایی عسل

عسل به طور کلی یک ترکیب محلول در آب بسیار غلیظ قندی است. مهم‌ترین قندهای این ماده فروکتوز، گلوکز و ساکاروز هستند.

در مجموع یک کیلوگرم عسل 3250 کالری انر‍‍‍‍‍ژی دارد. عسل به لحاظ داشتن برخی مواد تخمیری در تبادلات غذایی و کمک به هضم غذا بالاترین مرتبه را در میان غذاها دارد، از این دسته مواد می‌توان به آمیلاز، اینورتاز، کاتالاز و پراکسیداز اشاره کرد.

تعدادی از ویتامین‌های اصلی هم در این ماده وجود دارند، اما مقدار آن‌ها قابل توجه نیست. میزان املاح معدنی در انواع مختلف عسل متفاوت است و عسل‌های تیره املاح معدنی بیشتری دارند که مهم ترین آن‌ها کلسیم، پتاسیم، سدیم، منگنز، آهن، مس، فسفر، منیزیم و گوگرد است.

این ماده دارای انواع پروتئین، اسیدهای آمینه، اسیدهای آلی مثل اسید فرمیک و مشتقات کلروفیل و مقداری آنزیم و رایحه‌های معطر است.

افزایش طول عمر

اگر می‌خواهید طول عمر بیشتری داشته باشید، توصیه ما به شما، مصرف روزانه یک قاشق مرباخوری عسل است. استفاده از این شیرینی طبیعی، سلامتی‌تان را بیمه می‌کند. جالب است بدانید بیشتر افرادی که عمر طولانی داشته‌اند، به طور منظم از این دسترنج زنبورعسل استفاده کرده‌اند.

درمان زخم و التهاب بدن

اگر در بخشی از بدن خود دچار زخم یا التهاب بوده و نگران بهبود آن هستید، باز هم پیشنهاد ما برای تسریع در روند درمان، خوردن عسل است، زیرا این شهد به علت خواص درمانی سریع، در درمان زخم‌ها کاربرد دارد، موضوعی که نه‌تنها متخصصان طب سنتی بر آن تاکید دارند، بلکه پزشکان نیز آن را پذیرفته‌اند.

پس اگر خود یا یکی از آشنایان‌تان دچار زخم معده یا زخم پای دیابتی هستید، بهتر است این شیوه درمانی را نیز امتحان کنید.

مصرف عسل در کاهش وزن

در صورتی که این روزها وقتی جلوی آیینه می‌ایستید، چندان دل خوشی از وزن و اندازه خود ندارید و چربی‌های اضافه در بخش‌هایی از بدنتان موجب می‌شود تا نتوانید لباس مورد علاقه‌تان را بر تن کنید، باید بدانید که آب‌لیموی طبیعی و عسل در ابتدای صبح، می‌تواند چربی‌های اضافه را از بین ببرد و سوخت و ساز بدن را افزایش دهد.

بنابر این، در زمینه کاهش وزن، این ماده می‌تواند به شما کمک زیادی کند. پس آستین‌هایتان را بالا بزنید و هر روز صبح، البته ناشتا، یک لیوان معجون عسل، آب‌لیمو و آب ولرم را نوش جان کنید.

به نظر می رسد عسل ، معده را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و قطعا تمایل زیاد افراد به محصولات شیرین را فرو می نشاند.

آرام باشید

برخی از افراد، همواره از این موضوع گله می‌کنند که هنگام برخاستن از خواب، استرس دارند. حسی که در تمام طول روز، فعالیت‌های آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگر شما هم از این گروه افراد هستید، باید بدانید که مواد مغذی موجود در این ماده، برای مغز آرام‌بخش هستند. بنابر این، عسل را در فهرست وعده صبحانه خود بگنجانید. همان‌طور که گفته شد، می‌توانید از آن در قالب معجون یا حل شده در آب، حتی به صورت مستقیم با نان میل کنید.

فراموش نکنید که این ماده یک افزایش دهنده طبیعی انرژی است. یک قاشق عسل به شما کمک می‌کند تا مدت بیشتری فعالیت کنید. اگر احساس می‌کنید باتری شما خالی شده است و نمودار توان بدنی‌تان سیر نزولی به خود گرفته است، یادتان باشد که هیچ چیز مانند عسل به شارژ دوباره شما کمک نمی‌کند.

ادامه مطلب لینک زیر:

آشنایی با خواص و مضرات عسل و فواید آن برای پوست